FAQ

Jak to działa

Czym jest Szopi?
Szopi to usługa, która pozwala zamówić zakupy przez internet i otrzymać je do domu w ciągu zaledwie 1 godziny. Skontaktujemy Cię z jednym z naszych dostawców, który zajmie się zrobieniem za Ciebie zakupów w wybranym supermarkecie i dostarczy Ci je we wskazanym czasie. Szopi nie zajmuje się bezpośrednią sprzedażą produktów.
Jak działa nasza usługa?
Zarówno nasza strona, jak i nasza aplikacja mobilna są bardzo łatwe w obsłudze. Wpisz kod pocztowy na stronie głównej i sprawdź, czy twoja okolica jest przez nas obsługiwana. Jeśli tak, zaloguj się i wybierz swój ulubiony supermarket. Następnie wybierz interesujące Cię produkty i potwierdź zamówienie, podając wszystkie wymagane informacje (godzina dostawy, adres itd.). Zamówienie trafi do najlepszego dostawcy z Twojej okolicy, który zrobi za Ciebie zakupy w wybranym supermarkecie i dostarczy Ci je we wskazanym czasie.
Czy usługa działa w mojej okolicy?
Aby to sprawdzić, wpisz adres na stronie głównej. Jeśli usługa działa w Twojej okolicy, zostaniesz przeprowadzony przez proces rejestracji w celu wyboru supermarketu. Jeśli Twoja okolica nie jest jeszcze obsługiwana, pojawi się odnośna informacja. W takiej sytuacji możesz zostawić nam swój adres e-mail, a my skontaktujemy się z Tobą, jak tylko zaczniemy działać w Twojej okolicy.
Moja okolica nie jest obsługiwana, w jaki sposób mogę otrzymać zakupy do domu?
Jeśli Twoja okolica nie jest obsługiwana, możesz zostawić nam swój adres e-mail, abyśmy mogli dać Ci znać, jak tylko usługa będzie dostępna. W tym celu wpisz kod pocztowy na stronie głównej, a następnie postępuj zgodnie ze wskazówkami.
W jakich godzinach i w jakie dni dostępna jest usługa?
W Szopi możesz zrobić zakupy o każdej porze dnia i nocy, przez 365 dni w roku. Usługa dostawy oraz obsługa klienta są natomiast dostępne codziennie od 9:00 do 23:00. Możliwość wyboru określonego przedziału czasowego zależy od dostępności dostawców i godzin otwarcia supermarketów. Możesz je sprawdzić, wybierając supermarket i klikając „Sprawdź godziny otwarcia” – w ten sposób wybierzesz supermarket, który oferuje najlepsze dla Ciebie godziny dostaw. W dni wolne od pracy godziny naszych usług uzależnione są od wytycznych poszczególnych supermarketów.
W których supermarketach można złożyć zamówienie?
Za pośrednictwem portalu Szopi zrobisz zakupy we wszystkich najlepszych supermarketach w Twojej okolicy. Aby sprawdzić więcej szczegółów, zaloguj się, wybierz swój rejon, a otrzymasz pełną listę supermarketów ze wskazanymi godzinami dostaw. Brak danego supermarketu na liście może oznaczać, że nie dysponujemy żadnym dostawcą w jego okolicach lub że dany supermarket nie gwarantuje dobrej jakości usług pod względem zaopatrzenia.
Jak wybrać dostawcę?
Shoperzy są podmiotami niezależnymi od Szopi, jednak aby mogli oni przyjmować nasze zamówienia, wybierani są najpierw na podstawie kwestionariusza online, a następnie przeprowadzana jest z nimi szczegółowa rozmowa szkoleniowa. Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, Szopi prosi wszystkich shopperów o przedłożenie dokumentów potwierdzających tożsamość. Bardzo ważna jest też Twoja opinia wydana po zakończonych zakupach, która umożliwia nam kontrolę nad jakością usług świadczonych przez dostawców.
Jak mogę zostać shopperem Szopi?
Cały czas poszukujemy nowych shopperów. Jeśli lubisz robić zakupy w supermarketach, posiadasz smartfona i własny samochód, kliknij tutaj w celu złożenia kandydatury.
Jak mogę zgłosić błędy dotyczące zdjęć, cen lub opisów produktów?
Możesz zgłosić każdą nieprawidłowość, pisząc na adres bok@szopi.pl. Poprosimy Cię o wskazanie supermarketu oraz o krótki opis danego produktu, tak aby odpowiedni dział naszej firmy mógł podjąć natychmiastowe działania.
Gdzie znajdę regulamin świadczenia usług?
Kliknij tutaj, aby znaleźć wszystko, lub kliknij pozycję „Regulamin”, którą znajdziesz:
  • na dole strony głównej,
  • w chwili rejestracji,
  • w chwili potwierdzenia zamówienia.
Chciałbym pracować dla Waszej firmy, gdzie mogę zobaczyć aktualne stanowiska pracy?
Stale się rozwijamy, a nasz zespół stale się powiększa! Kliknij tutaj, aby zobaczyć aktualnie dostępne stanowiska pracy.

Ceny

Ile kosztuje dostawa?
Podstawowy koszt dostawy wynosi 9,90 zł, a w przypadku niektórych opcji przewidziane są dopłaty (za szybką dostawę, za koszyk nieprzekraczający wartości 80 zł, za płatność gotówką). Całkowity koszt i wszelkie ewentualne dopłaty będą zawsze wyraźnie wskazane przed potwierdzeniem zamówienia.
Jak ustalane są ceny?
W miarę możliwości Szopi współpracuje z supermarketami, aby oferować takie same ceny, jakie można znaleźć w sklepie. Supermarkety te oznaczone są symbolem „takie same ceny w sklepie”. We wszystkich innych przypadkach stosujemy ceny, które mogą być wyższe niż ceny w danym sklepie.
Czy oferty i promocje wybranego supermarketu są brane pod uwagę?
Tam, gdzie pojawia się sformułowanie „Takie same ceny w sklepie”, oprócz własnych promocji, Szopi stosuje również oferty i promocje wybranego supermarketu. We wszystkich innych przypadkach, obowiązują promocje własne stosowane przez Szopi, a nie promocje obowiązujące w danym sklepie.
Czy ceny, które widzę na stronie, są cenami, jakie faktycznie zapłacę?
Oczywiście tak. Jedynie w przypadku niektórych produktów sprzedawanych na wagę cena końcowa może ulec nieznacznej zmianie na podstawie ilości faktycznie zważonej przez dostawcę. Cena za kilogram pozostanie niezmieniona w stosunku do tego, co było widoczne na stronie w chwili składania zamówienia.
Co oznacza sformułowanie „takie same ceny w sklepie”?
Niektóre supermarkety oznaczone są sformułowaniem „Takie same ceny w sklepie”. Oznacza to, że ceny dla danego supermarketu odpowiadają generalnie cenom obowiązującym w punkcie sprzedaży i są codziennie aktualizowane, z zastrzeżeniem błędów i opóźnień w przekazywaniu informacji. W związku z powyższym mogą występować pewne rozbieżności. Od momentu złożenia zamówienia do chwili, gdy dostawca uda się na zakupy, ceny w punkcie sprzedaży mogą ulec zmianie. W takim przypadku obowiązują ceny podane na stronie internetowej w chwili składania zamówienia.

Zamówienie

Czy mogę wybrać konkretny czas dostawy?
Oczywiście, czas dostawy wybierasz podczas podawania informacji dotyczących dostawy, po wypełnieniu koszyka, w zależności od dostępnych przedziałów czasowych.
Dlaczego niektóre godziny dostawy nie są dostępne?
Może się zdarzyć, że niektóre godziny dostawy będą niedostępne, gdy wszyscy dostawcy w Twojej okolicy zostali już zarezerwowani w danym przedziale czasowym.
Co się dzieje, jeśli zamówiony produkt jest niedostępny w supermarkecie?
Może się zdarzyć, że w supermarkecie jakiś produkt się skończy albo będzie niedostępny. W takim przypadku dostawca zadzwoni do Ciebie i zaproponuje Ci najlepszy możliwy zamiennik. Jeśli wolisz, możesz wybrać jedną z poniższych opcji:
  • „Zadzwoń do mnie i zaproponuj zamiennik”: dostawca zadzwoni do Ciebie i zaproponuje Ci najlepszy możliwy zamiennik. Będziesz mógł zdecydować, czy kupić zaproponowany produkt, czy nie.
  • „Zamień produkt na podobny, nie dzwoń do mnie”: dostawca kupi produkt o podobnych cechach w podobnej cenie.
  • „Usuń produkt z zamówienia, nie dzwoń do mnie”: dostawca usunie produkt z zamówienia, a jego cena zostanie odjęta od kwoty zamówienia.
Można również wybrać różne opcje w zależności od produktu.
W przypadku zamiany produktu, płacisz zawsze cenę produktu, który zamówiłeś.
Czy mogę zamówić produkt, którego nie ma na waszej stronie internetowej?
Jeśli nie znajdziesz produktu na naszej stronie internetowej, ale jesteś pewien, że jest on dostępny w wybranym supermarkecie, na dole każdej kategorii produktów znajdziesz wskazówki dotyczące „ręcznego” wprowadzania produktów. Oznacza to, że możesz podać nazwę produktu i jego maksymalną cenę, którą jesteś gotów zapłacić, i wysłać zapytanie do dostawcy. Podana przez Ciebie cena zostanie powiększona o 15% z tytułu kosztów usługi. Jeśli w supermarkecie produkt będzie kosztował mniej niż wskazałeś, Ty również zapłacisz mniej. Jeśli kosztuje więcej, dostawca nie weźmie produktu, a podana cena zostanie odjęta od kwoty zamówienia.
Ze względu na ciężar i duże rozmiary nie ma możliwości zamawiania butelek ani zgrzewek wody (lub innych napojów). Jeśli umieścisz je w zamówieniu, nie zostaną one zakupione przez dostawcę.
W supermarketach, w których obowiązują takie same ceny jak w punkcie sprzedaży, nie będzie stosowana żadna dopłata.
Se non trovi un prodotto sul nostro sito, ma sei sicuro che ci sia nel supermercato selezionato, in fondo ad ogni categoria di prodotti troverai le indicazioni per inserirlo "manualmente". Questo vuol dire che potrai indicare il nome del prodotto e il prezzo massimo che sei disposto a pagare e inviare la richiesta allo shopper. Il prezzo che inserisci verrà aumentato del 15%, come costo di servizio. Se al supermercato il prodotto costa di meno di quanto hai indicato, lo pagherai anche tu di meno; se costa di più, lo shopper non prenderà il prodotto e l'importo ti verrà detratto dal totale.
Per motivi di peso e ingombro, non è possibile richiedere bottiglie o casse di acqua (o altre bibite). Se verranno richieste, non saranno acquistate dallo shopper.
In quei supermercati in cui sono previsti gli stessi prezzi del punto vendita non sarà applicato alcun sovrapprezzo.
Czy mogę składać zamówienia z wielu supermarketów jednocześnie?
Oczywiście, o ile będą one składane jako oddzielne zamówienia, dla których koszty dostawy będą naliczane osobno.
Czy mogę poprosić o przypisanie zamówienia do konkretnego shoppera?
Usługa nie przewiduje takiej możliwości. Twoje zamówienie zostanie przypisane do najlepszego shoppera dostępnego w Twojej okolicy. Po zakończonych zakupach możesz przesłać nam opinię, która umożliwi nam kontrolę jakości usług świadczonych przez dostawców.
Czy mogę zmienić czas dostawy potwierdzonego zamówienia?
Tylko w przypadku, gdy dostawa nie jest przewidziana w najbliższym czasie, można zwrócić się do obsługi klienta o zmianę godziny pisząc na adres bok@szopi.pl lub poprzez chat na stronie. Skontaktujemy się z przypisanym dostawcą i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wyjść naprzeciw Twoim potrzebom.
Czy mogę dodawać uwagi do produktów?
Jeśli chcesz przekazać dostawcy dokładne wskazówki, możesz wprowadzić uwagi dla każdego produktu (np. „wolę raczej niedojrzałe banany”). Wystarczy wejść w szczegóły danego produktu i wybrać „Dodaj uwagę”.
Czy mogę dodać szczegółowe instrukcje dotyczące mojego zamówienia?
Podczas potwierdzania zamówienia, w miejscu, gdzie wymagane jest podanie adresu dostawy, znajduje się pole „OPCJONALNIE domofon, piętro, szczegółowe instrukcje”. Pamiętaj, że dostawca będzie mógł zobaczyć te uwagi dopiero wtedy, gdy zamówienie otrzyma status „w trakcie doręczania”, a zatem możesz z nich skorzystać, jeśli chcesz dać mu jakieś szczegółowe wskazówki dotyczące miejsca, do którego ma dostarczyć zakupy. Aby dodać instrukcje dotyczące produktów, wybierz „Dodaj uwagę” w szczegółach poszczególnych produktów.
Jak mogę zmienić szczegółowe instrukcje dotyczące mojego zamówienia po jego potwierdzeniu?
Możesz skontaktować się z działem obsługi klienta.
Czy mogę skorzystać z karty lojalnościowej supermarketu, który wybrałem dla mojego zamówienia?
Przykro nam, ale nie obsługujemy kart lojalnościowych żadnego z supermarketów.
Czy istnieje karta lojalnościowa Szopi?
Nie, nie ma karty lojalnościowej Szopi.
Czy dostawca uwzględnia terminy ważności produktów?
Shopperzy Szopi są przeszkoleni tak, aby zawsze wybierać produkty z najbardziej odległym terminem ważności. Jeśli masz jakieś szczególne życzenia w tym zakresie, możesz napisać uwagę w szczegółach danego produktu.
Czy istnieje minimalny/maksymalny limit wartości zakupów lub liczby produktów, aby móc złożyć zamówienie?
Aby móc zrealizować zamówienie, obowiązuje limit minimalny: Twój koszyk musi zawierać zakupy o wartości co najmniej 25 zł. Ponadto, ze względu na wielkość i wagę, niektóre produkty mają maksymalny limit opakowań lub sztuk, które można zamówić.
ProduktLimit
wodamaks. 24 butelki
napojemaks. 24 butelki
piwomaks. 24 butelki
aperitifymaks. 24 butelki
winomaks. 24 butelki
alkohole wysokoprocentowemaks. 24 butelki
babki pandoro i panettonemaks. 6 sztuk
wszystkie produktymaks. 30 jednostek
Czy mogę złożyć zamówienie za inną osobę?
Osoba tworząca zamówienie niekoniecznie musi być tą samą osobą, która je otrzyma: wystarczy podać adres tej osoby przy wprowadzaniu danych dostawy. Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów dostawca skontaktuje się z numerem telefonu podanym w adresie dostawy. Jeśli chcesz, aby odbiorca nie musiał się martwić o płatność, możesz zapłacić online.
Złożyłem zamówienie, ale zapomniałem jednego produktu, czy mogę go dodać?
Tak, jeśli zapłaciłeś kartą kredytową lub wybrałeś płatność gotówką, możesz dodawać, usuwać i zmieniać liczbę produktów w koszyku nawet po złożeniu zamówienia, aż do momentu otrzymania wiadomości informującej o przekazaniu zlecenia dostawcy.
Należy pamiętać, że zamówienia z dostawą w godzinach 9–10 i 10–11 są często przydzielane już poprzedniego wieczora, dlatego mogą być modyfikowane tylko do tego czasu.
Ile czasu mam na zmianę zamówienia?
Pamiętaj, że masz 30 minut na zmianę zamówienia od momentu rozpoczęcia procedury. Po upływie tego czasu nie będzie już możliwe przejście do kolejnego kroku i zachowamy Twoje poprzednie zamówienie. Jeśli znajdujesz się w przedziale 3 godzin przed dostawą, w którym możliwe jest dokonywane zmian (z wyjątkiem zamówień porannych), zawsze możesz dokonać nowej zmiany.
Skończyłem dokonywane zmian w zamówieniu, ale nie mogę przejść do strony z potwierdzeniem. Co się dzieje?
Jeśli w trakcie dokonywania zmian Twoje zamówienie zostanie przypisane do jednego z naszych dostawców lub upłynie 30-minutowy limit czasu, nie ma możliwości przejścia do następnego kroku, a my zrealizujemy Twoje pierwotne zamówienie lub ostatnie zamówienie poprawnie zmodyfikowane.
Skąd mam wiedzieć, czy moje zamówienie zostało przypisane do dostawcy?
Kiedy Twoje zamówienie zostanie przypisane do dostawcy, otrzymasz wiadomość SMS zawierającą imię i nazwisko dostawcy, który zajmie się Twoimi zakupami.
Potwierdziłem zmianę zamówienia na stronie podsumowującej, ale pojawił się błąd płatności i moje zamówienie zostało anulowane. Co mogę zrobić?
W niektórych rzadkich przypadkach może się zdarzyć, że płatność nie powiedzie się z powodu niewystarczających środków na karcie lub z powodu nieznanego błędu wewnętrznego. W takim przypadku Twoje pierwotne zamówienie może zostać utracone i będziesz musiał złożyć nowe zamówienie.
Szopi nie pobierze żadnych środków z karty, a wcześniej dokonana preautoryzacja zostanie natychmiast zwolniona.
Ponadto, możesz odzyskać swoje zakupy za pomocą jednego kliknięcia. Przejdź do sklepu, znajdź przycisk „Odzyskaj koszyk” i kliknij go, a następnie postępuj tak, jak przy składaniu nowego zamówienia.

Płatności

Jakie są przewidziane metody płatności?
Możesz wybrać pasującą Ci metodę płatności, płacąc od razu online kartą kredytową, szybkim przelewem lub Blikiem.
Czy można płacić za pomocą bonów żywnościowych?
Niestety w tej chwili nie jest możliwe płacenie za pomocą bonów żywnościowych.
Co się stanie, jeśli dostawca nie znajdzie jednego lub kilku produktów?
Co do zasady, jeśli dostawca nie znajdzie zamówionego przez Ciebie produktu, nie zostaniesz obciążony jego kosztami.
  • Jeśli zapłaciłeś kartą kredytową bezpośrednio na naszej stronie, w momencie składania zamówienia dokonywana jest preautoryzacja i dopiero wtedy, gdy dostawca skończy zakupy, zostaniesz obciążony bezpośrednio właściwą kwotą, bez wliczania produktów, które nie zostały znalezione.
  • Jeśli wybrałeś płatność gotówką przy odbiorze, zapłacisz od razu prawidłową kwotę, bez wliczania produktów, które nie zostały znalezione.
Dlaczego pobrano inną kwotę niż kwota pierwotna?
Jeśli widzisz, że z karty pobrano inną kwotę, mógł mieć miejsce jeden z następujących przypadków:
  • co najmniej jeden zamówiony produkt nie został znaleziony przez naszego dostawcę podczas robienia zakupów i dlatego nie zostałeś obciążony jego ceną, w podsumowaniu zamówienia sprawdź pozycje z opisem „NIE ZNALEZIONO”;
  • cena produktów, o które prosiłeś spoza katalogu (wprowadzonych ręcznie) została zaktualizowana w oparciu o cenę supermarketu i powiększona o 15% z tytułu kosztów usługi, jeśli zamówiłeś zakupy w supermarkecie nieposiadającym oznaczenia „Takie same ceny w sklepie”;
  • cena produktów na wagę została zaktualizowana w oparciu o ich dokładną wagę. Jeśli Twoje zamówienie zawiera produkty sprzedawane na wagę (owoce i warzywa luzem, wędliny, mięso, ryby itp.), pomimo tego, że nasi dostawcy zawsze starają się kupić dokładnie tyle produktu, ile podano w zamówieniu, może się zdarzyć, że waga produktu będzie nieco wyższa lub niższa. W związku z tym Ty zawsze płacisz tylko za rzeczywistą wagę produktów, jak w supermarkecie, a różnica zostanie Ci natychmiast zwrócona. Na przykład jeśli zamówiłeś 200 g mielonego mięsa, a dostarczono Ci 195 g, zapłacisz za 195 g.
Czy faktura może być wystawiona na moją firmę?
Tak, istnieje możliwość wystawienia faktury na firmę, wystarczy zaznaczyć odpowiednie pole w sekcji adresu dostawy.
Jak mogę zmienić dane karty kredytowej, którą chcę dokonać płatności?
W trakcie wypełniania zamówienia w zakładce „Sposoby płatności” pojawi się lista wszystkich użytych wcześniej kart kredytowych. Możesz je edytować, klikając na przycisk „Zmień” obok każdej karty, lub dodać nową kartę, klikając „Dodaj kartę”.
Co mogę zrobić, jeśli wydaje mi się, że otrzymany zwrot środków jest nieprawidłowy?
Jeśli uważasz, że otrzymałeś zwrot niewłaściwej kwoty, możesz:
  • napisać do nas na adres bok@szopi.pl,
  • napisać na czacie.
    Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do soboty. Chętnie Ci pomożemy w przypadku jakichkolwiek problemów.
Mam kod rabatowy, gdzie mogę go wpisać?
Jeśli posiadasz ważny kod rabatowy, przy potwierdzaniu zamówienia w prawej kolumnie znajdziesz podsumowanie całkowitej kwoty zamówienia. Pod pomarańczowym przyciskiem wybierz „Wprowadź kod rabatowy” i wpisz kod w odpowiednim miejscu.
Czy mogę wprowadzić kod rabatowy po złożeniu zamówienia?
Nie, po potwierdzeniu zamówienia nie można wprowadzać już żadnych zmian.
Zgubiłem kod rabatowy, jak mogę go odzyskać?
Możesz wysłać nam wiadomość e-mail na adres bok@szopi.pl. Otrzymasz od nas wszystkie kody rabatowe powiązane z Twoim kontem wraz z ich terminami ważności.
Dlaczego mój kod rabatowy jest nieważny?
Kod rabatowy może być nieważny z następujących powodów:
  • konto, z którego korzystasz, nie jest powiązane z wprowadzonym kodem,
  • kod mógł stracić ważność,
  • dany kod może być ważny tylko na pierwszą dostawę,
  • być może zamiast zera wprowadziłeś literę „O”.
Skąd mam wiedzieć, czy w moim zamówieniu został wykorzystany kod rabatowy?
Po wprowadzeniu kodu rabatowego nad łączną wartością zamówienia pojawi się zielona wartość rabatu. Zostanie to również wskazane w e-mailu potwierdzającym, który wysyłamy na koniec zamówienia, a także w zakładce „Moje zamówienia”.
Czy istnieją zniżki dla osób niepełnosprawnych?
Niestety w tej chwili nie, ale w przyszłości będziemy się starać zaspokoić potrzeby wszystkich naszych klientów.
W jaki sposób odbywa się płatność kartą kredytową w Szopi?
Jeśli płacisz kartą kredytową lub kartą przedpłaconą (prepaid), dokonamy preautoryzacji (tzn. „rezerwacji” płatności, która w żaden sposób nie obciąża karty), a następnie, w chwili dostawy, zostaniesz obciążony rzeczywistą kwotą wartości zamówienia. Wartość nieznalezionych produktów i różnica wynikająca z niższej wagi produktów zostanie zwolniona z preautoryzacji i będzie z powrotem dostępna na karcie w ciągu 5–10 dni roboczych (karta kredytowa) lub w ciągu około 21 dni roboczych (karta przedpłacona).
Co to jest preautoryzacja i dlaczego jest dokonywana?
Poprzez preautoryzację podmioty gospodarcze takie jak Szopi mogą zweryfikować faktyczną dostępność środków na karcie kredytowej lub karcie przedpłaconej klienta, a następnie ocenić, czy istnieje realna możliwość zapłaty za zamówienie. Można powiedzieć, że preautoryzacja jest swojego rodzaju „rezerwacją” płatności przed faktycznym wykonaniem operacji płatniczej. Nie jest równoważna z obciążeniem karty, jej ważność wynosi od 7 do 30 dni roboczych, w zależności od systemu bankowości, po czym automatycznie wygasa, jeśli zakup nie zostanie opłacony.
Dostałem dwie wiadomości z banku. Czy oznacza to, że zapłaciłem dwa razy?
Nie. Jeśli jako metodę płatności wybierzesz kartę kredytową lub kartę przedpłaconą, najpierw dokonywana jest preautoryzacja na podstawie wszystkich produktów znajdujących się w koszyku, tzn. „rezerwacja” płatności, która nie wiąże się z żadnym obciążeniem karty. Opłata zostanie pobrana w chwili dostawy, kiedy będziemy znali rzeczywistą kwotę Twoich zakupów. Wiele banków zapewnia swoim klientom usługę powiadamiania i za pomocą wiadomości tekstowej ostrzega o żądaniu autoryzacji, a następnie o faktycznym obciążeniu karty: te dwa SMS-y często mają bardzo podobną treść, lecz jeden z nich odnosi się do autoryzacji, a drugi do kwoty faktycznie pobranej. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, skontaktuj się z działem obsługi klienta Szopi, który zajmie się weryfikacją.
Co się stanie, jeśli anuluję zamówienie, dla którego dokonano już preautoryzacji?
W chwili anulowania zamówienia preautoryzacja zostaje automatycznie i natychmiastowo anulowana przez Szopi.
Po jakim czasie mogę ponownie dysponować kwotą zablokowaną w preautoryzacji?
W przypadku kart kredytowych zazwyczaj trwa to od 5 do 10 dni od chwili anulowania preautoryzacji. W przypadku kart przedpłaconych może to potrwać do 21 dni. Czas ten zależy jednak od Twojego systemu bankowości, dlatego zalecamy zapoznać się z warunkami obowiązującymi w danym banku.
Co dzieje się z moją kartą kredytową, gdy zmieniam zamówienie, dodając lub usuwając produkty?
Jeśli zmienisz swoje zamówienie, wchodząc do zamówienia z zakładki „Moje konto” i klikając „Zmień zamówienie”, aby dodać lub usunąć z niego produkty, po potwierdzeniu zmian zostanie wygenerowane nowe zamówienie. Preautoryzacja dokonana dla pierwotnego zamówienia zostanie automatycznie anulowana i wykonana zostanie nowa w oparciu o wartość zmodyfikowanego koszyka. W trakcie dostawy zostaniesz obciążony kwotą zakupów, a wartość nieznalezionych produktów i różnica wynikająca z niższej wagi produktów zostanie zwolniona z preautoryzacji i będzie z powrotem dostępna na karcie w ciągu 5–10 dni roboczych (karta kredytowa) lub w ciągu około 21 dni roboczych (karta przedpłacona).

Dostawa

Gdzie mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
Informacje o kolejnych etapach dostawy otrzymasz na numer telefonu komórkowego, który podałeś w danych dostawy. Możesz też sprawdzić status swojego zamówienia, wybierając dane zamówienie w zakładce „Moje zamówienia” w sekcji „Moje konto”.
Skąd mam wiedzieć, które produkty nie zostały znalezione?
Kiedy dostawca skończy zakupy, Szopi wyśle Ci maila potwierdzającego z informacją,, które produkty zostały zakupione, które zostały zastąpione, a które nie zostały znalezione. Te same informacje można znaleźć w zakładce „Moje zamówienia” w sekcji „Moje konto”.
Mam problem z zamówieniem, jak to zgłosić?
Ewentualne problemy z zamówieniem można zgłaszać na cztery sposoby:
  • skorzystaj z pomocy wchodząc do zakładki „Pomoc”,
  • porozmawiaj z nami na czacie,
  • napisz na adres bok@szopi.pl,
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od Poniedziałku do Soboty od 9:00 do 23:00. Postaramy się rozwiązać wszelkie niedogodności.
Zgłaszając problem, postaraj się jak najlepiej opisać sprawę, tak aby właściwy dział mógł dokładnie zbadać sprawę i dokonać ewentualnego zwrotu pieniędzy.
W jaki sposób zapewniacie prawidłowe przechowywanie produktów świeżych i mrożonych podczas dostawy?
Nasi dostawcy posiadają pojemniki chłodnicze lub torby termoizolacyjne, w których przewożone są wszystkie produkty wymagające przechowywania w określonej temperaturze, w celu utrzymania zimnego łańcucha dostaw.
Co się stanie, jeśli produkt będzie przeterminowany, uszkodzony lub w złym stanie?
W takich przypadkach prosimy o przesłanie wiadomości e-mail na adres bok@szopi.pl z załączonym zdjęciem takich produktów. Po przeprowadzeniu weryfikacji, właściwy dział naszej firmy dokona zwrotu pieniędzy na Twoje konto.
Czy mogę anulować zamówienie?
Możesz anulować zamówienie do dwóch godzin przed godziną dostawy. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, w której dostawca udałby się niepotrzebnie do wskazanego przez Ciebie supermarketu i kupiłby produkty, które następnie nie zostałyby dostarczone.
Czy mogę odmówić przyjęcia produktu?
Nie można odmówić przyjęcia produktu, chyba że jest on niezgodny z zamówieniem z powodu naszego błędu.
Czy wnosicie zakupy na wskazane piętro?
Oczywiście, pod same drzwi Twojego mieszkania.
Czy mogę dostać paragon?
Paragon nie jest wydawany klientowi, ponieważ stanowi on dokument potwierdzający stosunek prawny ustanowiony pomiędzy Szopi a supermarketem, w którym zrobiono zakupy. Szopi prześle Ci wiadomość e-mail z podsumowaniem zakupów oraz, jeśli zgłosiłeś to podczas potwierdzania zamówienia, fakturę za zamówienie.
Co się stanie, jeśli nie będę mógł być domu w chwili dostawy?
W tym przypadku możemy zostawić zakupy u portiera lub u kogoś, kto może je odebrać za Ciebie, a nawet zostawić przy wejściu do mieszkania. Prosimy o wyraźne zaznaczenie tego w instrukcjach, które można wprowadzić do szczegółów dostawy, lub skontaktować się z biurem obsługi klienta.
Co powinienem zrobić, jeśli dostawa nastąpi z wyprzedzeniem, a ja nie będę dostępny?
Dokładamy wszelkich starań, aby dostawy nie odbywały się przed wskazanym czasem. Jeśli z jakiegokolwiek powodu dostawca pojawi się za wcześnie, zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie. W takim przypadku możesz poprosić dostawcę o dostarczenie zakupów w dogodniejszym czasie.
W jaki sposób mogę komunikować się z dostawcą?
Dostawca zadzwoni do Ciebie w razie jakichkolwiek problemów. Jeśli pilnie potrzebujesz się z nim skontaktować, możesz skontaktować się z biurem obsługi klienta.

Ustawienia profilu

Ile kont mogę posiadać?
Możesz utworzyć tylko jedno konto na osobę lub firmę.
Jak mogę usunąć swoje konto?
Wystarczy, że z adresu e-mail, który chcesz usunąć, wyślesz do nas prośbę o usunięcie konta na adres bok@szopi.pl. Twoje konto zostanie usunięte w ciągu 24 godzin. Jeśli zechcesz, możesz w każdej chwili ponownie zarejestrować się na stronie.
Jak zresetować hasło?
Aby zresetować hasło, kliknij „Zapomniałeś hasło?” na stronie logowania, wpisz adres e-mail użyty do rejestracji, a my wyślemy Ci wiadomość z linkiem, pod którym będziesz mógł wprowadzić nowe hasło.
Jak mogę zmienić lub dodać adres dostawy?
W trakcie potwierdzania zamówienia możesz zmienić lub usunąć wcześniej zarejestrowany adres, klikając „zmień”, lub dodać nowy adres, klikając przycisk „Wprowadź nowy adres”. Następnie możesz wprowadzić nowy adres dostawy, swój lub osoby, do której chcesz dostarczyć zakupy.
Jak mogę zmienić swój numer telefonu?
Aby zmienić swój numer telefonu, podczas wprowadzania danych dostawy wybierz „zmień” po prawej stronie zapisanego adresu dostawy: w ten sposób możesz zmienić wszystkie dane związane z adresem, w tym także numer telefonu.
Czy w danych dostawy mogę podać numer telefonu stacjonarnego?
Usługa wymaga podania numeru telefonu komórkowego, w przeciwnym razie nie będziesz mógł potwierdzić zamówienia. Jeśli stanowi to dla Ciebie problem, możesz ewentualnie wpisać numer telefonu stacjonarnego w ogólnych uwagach dla dostawcy, lecz będzie on mógł zobaczyć ten numer dopiero po zakończeniu przygotowywania zakupów.
Czy w danych dostawy mogę podać zagraniczny numer telefonu?
Niestety w tej chwili nie jest możliwe korzystanie z zagranicznego numeru telefonu.
Jak mogę przestać otrzymywać wasze reklamy?
Na dole każdej wiadomości e-mail wysyłanej do użytkownika przez Szopi znajduje się specjalny link służący do anulowania otrzymywania korespondencji marketingowej. W ciągu 24 godzin nasza obsługa klienta zapewni, że nie będziesz już otrzymywać e-maili dotyczących nowości i promocji związanych z usługą.
Dlaczego nie otrzymuję e-maili od Szopi?
Sprawdź, czy adres e-mail powiązany z Twoim kontem jest poprawny, a także skontroluj folder „spam” w Twojej skrzynce pocztowej. Jeśli problem nadal występuje, wyślij wiadomość na adres bok@szopi.pl, a jeden z naszych specjalistów zajmie się Twoją sprawą.
Nie mogę zalogować się na stronie, pomimo że mój adres e-mail i hasło są poprawne, dlaczego?
Jeśli jesteś pewien, że Twoje dane uwierzytelniające są poprawne, wyślij e-mail na adres bok@szopi.pli opisz swój problem. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby rozwiązać niedogodności.

Obsługa klienta

Zwróć się o natychmiastowe wsparcie
Porozmawiaj z nami na czacie, aby uzyskać natychmiastową odpowiedź na wszystkie pytania. Czat możesz rozpocząć, wchodząc do zakładki „Pomoc”, zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji.
Czat jest aktywny od Poniedziałku do Soboty w godzinach od 9:00 do 23:00.
Jak znaleźć odpowiedzi na pytania?
Wszystkie odpowiedzi można znaleźć w jeden z czterech następujących sposobów:
  • Najczęściej zadawane pytania (FAQ): znajdujesz się właśnie w tym dziale – znajdź pytanie, które jest najbardziej zbliżone do Twojego.
  • Czat: napisz do nas, a my natychmiast odpowiemy. Czat możesz rozpocząć, wchodząc do zakładki „Pomoc”, zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji. Czat jest aktywny Poniedziałku do Soboty w godzinach od 9:00 do 23:00.
  • E-mail: możesz napisać na adres bok@szopi.pl, a my odpowiemy najszybciej, jak to będzie możliwe.
  • Skorzystaj z pomocy obsługi klienta: wchodząc do zakładki „Pomoc”, zarówno na stronie, jak i w aplikacji, kliknij „Skorzystaj z pomocy”.
Inne sposoby kontaktu
Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami.

Nie znalazłeś jakiegoś produktu?
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości możesz napisać do nas na Czat (usługa dostępna od Poniedziałku do Soboty od 9:00 do 23:00), wysłać wiadomość na adres bok@szopi.pl lub skorzystać z pomocy obsługi klienta.

Torna Su